25 måder til flere følgere på din LinkedIn-virksomhedsside

Din LinkedIn-virksomhedsside har brug for flere følgere. Hvor starter du? Her er 25 måder du kan øge antallet af følgere på.


1. Optimer din sides SEO

Vidste du at du kan søgeoptimerer din LinkedIn-virksomhedsside? For at få det meste ud af din tilstedeværelse på LinkedIn, er det vigtigt at din virksomhedsside er til at finde på andre søgemaskiner. Ved at udfylde samtlige infofelter for din virksomhedsside, hvilket inkluderer relevante nøgleord i din virksomhedsbeskrivelse og dele relevant, kreativt indhold, øger du chancerne for at dukke op på søgemaskiner, såsom Google eller Bing.

Er du i tvivl om du har det hele med? Følg LinkedIns egen guide til bedre SEO her.


2. Engager dine medarbejdere

Dine medarbejdere er en af dine bedste allierede, i din mission til flere følgere. Opfordr dem til at sprede jeres budskaber i deres netværk. Særligt for nyopstartede sider, er dette et stærkt middel til at komme udover stepperne. Det kan give et fantastisk boost, når dine medarbejder tagger din side i opslag og deler jeres indhold med deres netværk.


3. Tilføj en følg-knap til din hjemmeside

En simpel ting, ja, men intet desto mindre en effektiv måde at konvertere dine hjemmesidebesøgende til LinkedIn-følgere. Prøv eventuelt at opfordr til handling ved at tilføje (noget i stil med) "Hvis du kan lide vores indhold, så kommer du til at elske vores LinkedIn!".

Se en guide her, til hvordan du tilføjer en følg-knap til din hjemmeside.


4. Tilføj et link til din e-mailsignatur

Et andet simpelt, men effektivt, tip, som kan gøre en verden til forskel. Tilføj et link til din LinkedIn-side i din e-mailsignatur og opfordr til at man tjekker den ud.


5. Tilføj et link til din personlige LinkedIn-profil

Din personlige LinkedIn-profil er også et oplagt sted at linke til din virksomhedsside. Tilføj et link til din profil under "Website URL" eller måske endda i din 'About'-sektion.

I forlængelse af #2 kan du også bede dine medarbejdere gøre det samme.


6. Del indhold kontinuerligt

Ved at holde en kontinuerlig strøm af nyt, relevant og kreativt indhold, øger du chancerne for at LinkedIn-brugere bliver eksponeret for din side.

Vidste du: sider der poster min. én gang ugentligt ser 2x i deres engagement, som derved leder til bedre organisk reach.

(Kilde: LinkedIn Marketing Solutions)


7. Start samtaler under relevante hashtags

Brug 3-5 relevante hashtags i dine posts for at nå ud til nye, relevante communities.

Derudover, hvis du tilføjer disse relevante hashtags til din sides "Communities Hashtags", kan du reagerer/kommenterer på din virksomheds vegne, hvilket vil styrke din positionering i dit felt og skabe opmærksomhed til din side.


8. Aktivér dine kunder og brand-ambassadører

Har du kunder, som ikke kan få nok af dig? Eller måske folk i dit netværk, som ville være villige til at sige god for dig? Fortæl dem at du i øjeblikket arbejder på at øge følgerskabet på din virksomhedsside og spørg om de har lyst til at give jer en anbefaling, ved at dele den.

Det vil overraske dig, hvad folk er villige til, hvis de kan lide dig/dit brand.


9. Brug din data

Som sideadministrator har man adgang til et hav af data, som både giver et indblik i dine følgers/besøgendes demografi, samt deres interaktioner med dit indhold. Brug denne værdifulde information til at forstå hvad der fungerer, kontra hvad der ikke gør, og juster dit indhold derefter.


10. Del andres indhold

Er der indflydelsesrige personer i din industri eller ikke-konkurrerende brands, som du gerne vil interagerer og associeres med? Nævn dem i dine opslag og del dét af deres indhold, som er relevant for din egen målgruppe. Det hedder content curation og kan være en god måde at ny nye målgrupper på.

Bare husk at, som så meget andet, lad vær med at overdrive det.


11. Vær visuel

Man kan sige meget med ord, men nogen gange er det bare bedre med et billede eller video. LinkedIn er, særligt i de senere år, blevet en content platform, så det er bestemt ikke en dårlig idé at skabe visuelt appellerende og genkendeligt indhold.

Du kan sågar inddele dit indhold i visuelle kategorier, så det tydeligt adskiller sig fra hinanden. Det hjælper din målgruppe med at segmenterer dit indhold og øger chancerne for at de konsumerer mere, af det de kan lide, i fremtiden.


12. Opfordr medarbejdere til at deltage i LinkedIn-grupper

Grupper på LinkedIn er et fantastisk sted til at starte meningsfulde samtaler, omkring faglige og nichede emner. Hvis dine erfarne medarbejdere deltager i disse samtaler, skaber det ikke bare opmærksomhed omkring dit brand/virksomhed, det etablerer også dem som vidensledere på området.


13. Kør en 'Follower Ad'-kampagne

Der er mange måder, hvorpå du kan skabe opmærksomhed for din virksomhedsside, igennem annoncer på LinkedIn. Du kan bl.a. prøve en 'Dynamic Ad'-kampagne og bruge 'Follower Ad'-formatet.

LinkedIn har gode muligheder for faglig segmentering, men hvis du har lyst til at eksperimenterer med annoncer på platformen, så husk at den trafik du leder til din side, også skal mødes af noget interessant indhold - ellers vil de formentlig bare klikke sig videre igen.


14. Invitér relevante personer til at følge din side.

Hver måned gives en virksomhedsside på LinkedIn 100 invitationer, som administratorerne kan give ud til deres netværk (100 i alt, ikke hver). Et super stærkt værktøj til nye, relevante følgere. Desværre er det ikke alle, som bruger denne 'gave' korrekt.

Invitér kun folk du enten kender eller har en god relation til, som du mener kunne gavne af at følge og konsumerer din virksomhedssides indhold. Her er det kvalitet over kvantitet, som skaber vedvarende og meningsfulde resultater.


15. Få ledere og andre nøglepersoner til at dele din side

Ledere og andre nøglepersoner i din virksomhed, spiller en afgørende rolle i, hvordan i fremstår ud af til, og har ofte store professionelle netværk. Hvis de ofte taler om og tagger din virksomhedsside, så øger det trafikken til siden og dermed også på antallet af følgere.


16. Stil flere spørgsmål

Det er ikke nogen hemmelighed at når brugere interagerer med dit indhold, ved enten at reagerer, kommenterer eller dele det, så øger det eksponeringen af det. Tænk derfor over, hvad du kan gøre i dit indhold, for at opfordrer til interaktion.

Én måde er bl.a. ved at stille velovervejede spørgsmål. Det leder ofte til gode kommentarer og dermed gode samtaler.


17. Analysér dine konkurrenter

En konkurrent analyse er vigtig i mange sammenhænge indenfor digital markedsføring og dette er ingen undtagelse. Se hvad dine konkurrenter deler af indhold, ikke for at kopierer det, men for det modsatte; så du kan identificerer hvor du kan skille dig ud med dit eget.


18. Brug 'Showcase'-sider

Showcase-sider er en forlængelse af din virksomhedsside og fungerer som undersider til din hovedside. De bruges til at opdele din kommunikation i underbrands, andre forretningsenheder eller andre initiativer. De har samme muligheder, som en normal virksomhedsside, men de hjælper dig med at segmenterer dine budskaber, til relevante målgrupper.


19. Brug influenter

Ja, du læste rigtig. Der findes også indflydelsesrige personer eller 'influenter' på LinkedIn - og de kan være en stærk trafikskaber for dig og din virksomhedsside. Dét at gå sammen om at skabe indhold, kan være gavnligt for både influenten og dig.

Investér tid i at finde den/de rette indflydelsesrige personer for dig og din virksomhed at arbejde med. Tænk over hvad du som brand kan tilbyde dem (udover betaling) og kontakt dem med et tilbud.

NB. Selvom influencer marketing har fundet vej til LinkedIn, så er det stadig i et meget spædt stadie, så her er der masser af mulighed for at udnytte platformens potentiale.


20. Svar på alle kommentarer

Selvfølgelig er det ikke alle kommentarer, som lægger op til en respons, men det er en god idé at svare på ethvert spørgsmål eller tankevækkende bidrag til dit indhold. Selv en simpel reaktion på en kommentar, som ellers ikke behøver et svar, kan virke anerkendende og fortælle dine følgere at du læser og værdsætter deres bidrag.


21. Del jobopslag

LinkedIn er, uden tvivl, et populært sted at finde sit næste job. Derfor er det bestemt heller ikke nogen dårlig idé at udnytte din virksomhedsside, når det kommer til at finde nyt talent.


22. Sørg for at dine medarbejdere er forbundet korrekt til din virksomhedsside

En lille, men ofte overset, mulighed for at skabe opmærksomhed omkring din virksomhedsside, er at sørge for at dine medarbejdere har forbundet deres profil korrekt til din side.


23. Skab engagerende videoindhold

Relevant og engagerende indhold er vigtigt. Det er højst sandsynligt den mest organiske måde at øge følgertallet for sin side på. Af de indholdsmuligheder der findes i dag på LinkedIn, er video nok én af de mest kraftfulde - men også uudnyttede.

Du kan bruge video til at lave alt fra produkt demoer, vise nye cases frem eller måske tage publikum med bagom, med en behind-the-scenes serie. Det er kun fantasien der sætter grænser.


24. Underret medarbejder når du poster nyt indhold

Brug denne feature, næste gang du poster på din side, så får alle medarbejder (som har knyttet deres profil til din virksomhedsside) en besked om at du har delt noget nyt og kan gå ind og interagerer med det, som nogen af de første.


25. Få dine medarbejder til at dele originalt indhold

Som det sidste, bør du overveje at dele dine medarbejders indhold, i stedet for den anden vej rundt. Det kultiverer dine medarbejder til at dele mere originalt indhold og det etablerer dem, som vidensledere inden for jeres felt.


Og dér har du det! Vores 25 bedste bud på, hvordan du kan vækste følgerskabet på din LinkedIn-virksomhedsside.

Skulle du sidde tilbage og ønske hjælp eller rådgivning til at skabe relevant og engagerende indhold på LinkedIn, så har vi hos Sunde Media hjulpet en række af andre virksomheder, med netop det - og vi gør gerne det samme for dig - så skriv til os og lad os tage en snak om samarbejdsmulighederne.